i et af verdens ældste aktive stenbrud

Der hvor massive bjergkæder for første gang hæver sig fra den nordtyske lavslette, ligger Obernkirchens Sandstensbrud fire kilometer øst for Obernkirchen og seks kilometer syd for Stadthagen. Her på Bückeberg-plateauet er der i 1.000 år blevet udvundet sandsten fra et af de ældste aktive stenbrud i verden, som har leveret til projekter i hele Europa.

Vi er en mellemstor, familiedrevet virksomhedskoncern. Vi er altid interesseret i at ansætte motiverede og engagerede nye kolleger til forstærkning af vores teams. Skriv historie sammen med os – vi glæder os til at læse din ansøgning!

Stenhugger m/f

Steinmetze sind die Experten, wenn es um die Bearbeitung von Stein geht. Als Steinmetz muss man aber nicht nur mit Hammer, Meißel und Maschinen umgehen können, sondern auch mit Stift und Zeichenblock. Mitunter sind auch Skizzen und Werkzeichnungen anzufertigen und anzuwenden. Die Arbeit zählt zu den kreativen Handwerken. Der Steinmetz ist gerade in der heutigen Zeit etwas ganz besonderes. Kaum jemandem ist bewusst, dass der Steinmetz einer der ältesten Berufe ist. Bei uns werden verschiedenste Werkstücke in einem Industriebetrieb nach Wunsch des Kunden fertiggestellt.